اگزیستانس و اگزیستانسیالیسم

اگزیستانس و اگزیستانسیالیسم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سید احمد فردید

توضیحات

سید احمد فردید دروس مقدماتی و زبان فرانسه را در یزد خواند. در ۱۳۰۵ به تهران رفت و در مدرسه سلطانی و دارالفنون به تحصیل ادامه داد. مدتی درس طلبگی خواند و با فلسفه اسلامی آشنا شد. اندکی بعد در دانشسرا در رشته ادبی مدرک لیسانس دریافت نمود و ضمن اشتغال به تدریس، زبان‌های پهلوی و آلمانی را نیز آموخت. او بعد از جنگ دوم جهانی به فرانسه و آلمان رفت تا به تحصیل فلسفهٔ معاصر اروپایی به ویژه اگزیستانسیالیسم و فلسفهٔ مارتین هایدگر فیلسوف آلمانی بپردازد. ولی پس از سال‌ها اقامت در اروپا موفق به اخذ هیچ درجه تحصیلی نشد. به گفتهٔ غلامحسین ابراهیمی دینانی هرچند فردید دروس حوزوی نخوانده بود بسیاری از کتاب‌های معارف اسلامی و علم اصول را می‌شناخت و از آن‌ها یاد می‌کرد. وی در زمینهٔ ریشه‌یابی لغات نیز مطالعات زیادی داشته است، هرچند نظرات او با نظر زبان‌شناسان مطابقت نداشت. مطلبی که تکرار شود عادت می‌شود. گاهی عادت خودش یکی از عوامل غفلت است و من هم از بس تکرار کرده‌ام بسمه‌تعالی و از اینها، نگرانم از اینکه تکرار شود. این عبارت وقتی تکرار شد، دیگر مطلقاً یاد خدا از بنده ببرد. بدون اینکه مدعی باشم متذکر نام خدا هستم. به هر حال می‌گویم بسمه‌تعالی، به نام خدای خارج از عادت که متداول است، بنابراین... به نام خدای پریروز و پس‌فردا حق تکثیر: قسمتی از کتاب دیدار فرحی و فتوحات آخرالزمان × دوستان می توانند برای خرید کامل این کتاب که نوشته مرحوم مددپور است به فروشگاه ها مراجعه کنند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری