جاده های آتش

جاده های آتش

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : موریس فونبور
  • مترجم : ذبیح الله منصوری
  • چاپ و سال / کشور: اول 1369
  • تعداد صفحه : 258

توضیحات

کتاب جاده های آتش از جمله ترجمه های زنده یاد ذبیح الله منصوری است، که مثل ترجمه های دیگرش از حسن انتخاب او حکایت می کند. این اثر نوشته موریس فونبور، استاد دانشگاه، شاعر و نویسنده فرانسوی است که با نگاهی واقع بینانه و آمیخته به طنز، حضور نیروهای فرانسوی را در آستانه جنگ جهانی دوم بازگو می کند. از آنجا که موریس فونبور خود، با درجه گروهبانی به خدمت در جبهه های جنگ پرداخته، روایتی منطبق با واقعیت ارائه می دهد که گاه جنبه انتقاد و زمانی جنبه طنزآمیز به خود می گیرد و در همه حال واقع بینانه قضاوت می کند. در این کتاب، نویسنده بیشتر از خود جنگ به تاثیر آن بر روحیه افراد می پردازد و از این طریق نقطه نظرهای خود را مطرح می سازد. برای مثال این توصیف زیبا از کتاب را در نظر بگیرید:
«…هر وقت که ما وارد دهکده ای می شدیم، افسران قبل از اینکه در فکر اقامتگاه سربازان باشند، در فکر آپارتمان یا اتاق خود بودند و اول می گفتند: “آپارتمان من کجاست؟”… در صورتی که می بایست بپرسند: ­اقامتگاه سربازان کجاست؟ و آیا جای مناسب و راحتی دارند یا نه؟»
مجموعه عواملی که فونبور بدانها اشاره می کند، از جمله: بی هدفیها، برنامه ریزیهای بی منطق، وضع تغذیه و پوشاک و منفعت جوئیهای فردی در رده های بالا، باعث می شود که سرانجام فرانسویها شکست را بپذیرند و ارتش آلمان این کشور را اشغال کند.
همانطور که کتاب “در غرب خبری نیست”، نوشته نویسنده نامدار آلمانی، “اریش ماریار مارک”، شاخص روحیه سربازان آلمانی در جنگ جهانی دوم است، کتاب حاضر نیز نشان دهنده حال و روز فرانسویها در این جنگ است. کتاب جاده های آتش، در زمان انتشار از سوی نشریات فرانسه با استقبال روبرو شد و شهرت بسیار یافت.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری