فهم قدرت: برگزیده اندیشه های نوام چامسکی

فهم قدرت: برگزیده اندیشه های نوام چامسکی

  • 1.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: پیترمیشل- جان شوفل تعداد صفحات 673 کتاب " فهم قدرت " دغدغه‌ی دائمی چامسکی و برگزیده‌ای از اندیشه‌های او می‌باشد. نوآم چامسکی در میان فرهیختگان جهان شناخته شده است و نام او در رسانه‌های جهانی بر سر زبانهاست. او یکی از بزرگترین استادان زبان‌شناسی جهان و رئیس آزمایشگاه الکترونیکی دانشگاه مشهور ام.آی.تی آمریکاست. فعالیت‌های سیاسی چامسکی در حاشیه کارهای علمی او صورت می‌گیرد و گاهی این فعالیت‌ها بر کارهای علمی او سایه می‌اندازد. مردم جهان چامسکی را بیشتر از خود آمریکاییان می‌شناسند زیرا که رسانه‌های جریان غالب آمریکا او را به عمد نادیده می‌گیرند و آنچه که درباره‌ی او و افکار او در رسانه‌های جهان می‌بینیم توسط رسانه‌های خارج از کنترل آمریکا منتشر می‌شود. چامسکی از دید فرهنگ غالب یک فضولباشی است که سر به سر طبقه حاکم آمریکا می‌گذارد و پا در کفش نخبگان می‌کند. او سعی دارد با برگزاری سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها تلاش‌های قدرت جهانی- به ویژه آمریکا- و مزدوران محلی آنها برای جلوگیری از رشد نهضت‌های مردمی در خارج از آمریکا و تحمیق مردم آمریکا توسط رسانه‌های عمده را برملا سازد تا از این طریق به فعالین سیاسی جهان جهت شناخت دقیق مسایل و انتخاب راهکارهای مناسب یاری رساند. کتاب حاضر گزیده‌ای از اندیشه‌ها و افشاگری‌های چامسکی درباره مسائل معاصر و روز جهانی است که دامنه پهناوری از موضوعات از جنگ‌های کره و ویتنام تا دخالتهای آمریکا در کویت و گواتمالا، به ویژه منافع و مطامع آمریکا در منطقه خاورمیانه، نقش اسراییل برای آمریکا به عنوان واسطه سلطه در منطقه و آفریقا، جنگ خلیج فارس، معاهدات تجاری بین‌المللی از قبیل گات و فرهنگ اینترنتی را در بر می‌گیرد. دسترسی چامسکی به انبوه اطلاعات و تحلیل‌های شگفت او درباره‌ی مسائل پشت پرده تحولات اجتماعی امروز جهان، به ویژه موضوعاتی از قبیل کارکرد رسانه‌های نوین، جهانی شدن، نظام آموزشی، بحران‌های زیست محیطیِ فراگیر نظامی- صنعتی، که گاه بسیار مغایر از آن چیزی است که حتی بین سیاستمداران و فرهیختگان رایج است، فعالین سیاسی جوامع تحت سلطه و حتی جهان پیشرفته را برای هر گونه تحول دگرگون‌سازی، ناگزیر از مطالعه‌ی نظریه‌های او می‌سازد. این کتاب گویای دغدغه‌های اندیشمندان و فرهیختگان آمریکایی درباره‌ی موضوعات یاد شده است که در قالب بیش از 300 پرسش از چامسکی مطرح شده و وی با استفاده از اطلاعات دقیق خود از حقایق انکارناپذیر و مستند، به پاسخ آنها پرداخته است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری