فلسفه ابن سینا (دوره 2 جلدی)

فلسفه ابن سینا (دوره 2 جلدی)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مرتضی مطهری

توضیحات

این کتاب دو جلدی،شامل درس گفتار های مرحوم مطهری درباره ابن سینا و کتب اوست از جمله مهمترین کتاب هایش : شفاء، نجات، و اشارات. شادروان مرتضی مطهری،یکی از بزرگترین متفکرین مسلمان و روشن اندیشان در قرن حاضر بود،او که خود در فلسفه اسلامی متبحر بود،و به ابن سینا علاقه و ارادت وافری داشت، و شاگرد فیلسوف بزرگی چون علامه طباطبایی بود، در سال 1354 تا 1357 ، پیش از آنکه توسط تندروانی جاهل به شهادت برسد، به تدریس درسهایی از شفا و اشارات و نجات پرداخت،که کتاب حاضر برگردان نوار های آن درس هاست،که در دو جلد به تازگی منتشر شده است. و برای واکاوی سیره و اندیشه فکری ابن سینا ، منبع بسیار عمیق و روان و قابل اعتمادی است. لحن کلام استاد،مانند دیگر کتبش ساده است،حتی در مسائل فلسفی،چرا که او به پیچیده نویسی و پیچیده گویی عادت نداشت،و سعی میکرد دشوارترین مطالب را نیز به سادگی بیان کند . . . . *متاسفانه جلد اول صفحات ابتداییش، نواقصی دارد. حق تکثیر: پیش از 59 درگذشته است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری