فرهنگ نوین - کتاب سوم

فرهنگ نوین - کتاب سوم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

فرهنگ نوین مجله ای کتاب گونه بود که در خلال سالهای 1358 تا 1360 توسط انتشارت فرهنگ نوین به چاپ می رسید. فهرست عناوین: شیر محمد درخشنده توماج: از جزنی و بقیه که بیشتر نیستیم/حمیدرضا گیرا چه کسانی منکر تقلب اند/ناصر زراعتی سرانجام جان نثاران خدایگان بخشوده شدند/شهروز جویانی خلع سلاح گروه های فشار یا خلع سلاح توده ها/الف. آزاد گزارش ها: یادداشت های سفر به گنبد- ترکمن، زمین، شورا و جنگ/مانا طباطبایی یادداشت های سفر کردستان- کردستان: صدای پای یورشی وحشتناک تر/روزبه ناصر زاده یادداشت های از سفر صحرا-پولیساریو در انتظار به رسمیت شناختن “جمهوری دموکراتیک صحرا” از سوی ایران/موسایی-سرخی ادبیات: نامه/وزووالد ایوانف/ترجمۀ مانا طباطبائی جغدی در اتاقی دور/غسان کنفانی/ترجمۀ موسی اسوار سکۀ آخر/ژیگموند موریتس/ترجمۀ زاون دو شعر/ناصر زراعتی بندر ترکمن/یحیا هاشمی بانوی ترکمن/مسعود احمدی ژنرال آگوستو پینوشه/ترساد خسوس/ترجمۀ فرامرز سلیمانی نامه ای از انگلس به مارکس-دربارۀ زبان و ادبیات فارسی/فردریش انگلس/ لاهوتی، شاعری که “نجات فعله و دهقان” می پرستید/بهروز مشیری سینما: هدف های سینما: ورتوف(واقع نگاری) و آیزنشتاین(اندیشه نگاری)/جیمز گودوین/ترجمۀ وازریک در ساهاکیان نقاشی: نگاهی به نمایشگاه هنر مقاومت فلسطین در موزه هنرهای معاصر- هنر مقاومت فلسطین جبهه ای در کنار جبهۀ نظامی/نیکزاد نجومی نگاهی به دیوارنگاره های خوزه هرناندس دلگادیلیو-”زمین و آزادی” دستمایه های دلگادیلیو/آلن و. بارنت/ترجمۀ فرامرز سلیمانی دربارۀ طبقات: فصل هایی از ماتریالیسم تاریخی: طبقات، مناسبات دولتی،دولت و انقلاب اجتماعی/یوگسلاوسکی/ترجمۀ وازریک در ساهاکیان یادداشت هایی دربارۀ نمودهای عینی وابستگی، به ویژه در زمینۀ معماری: چگونه در جامعه ای طبقاتی، طیقۀ مسلط به خدمت امپریالیسم در می آید/علیرضا افشار نیا فصلی از جنبش کارگری آمریکا: گسترش نفوذ طبقۀ کارگر بر جنبش سیاهان در فاصلۀ دو جنگ جهانی فصلی از جنبش کارگری آمریکا: وحدت جهانی کارگردان به هنگام جنگ دوم/ی. ف. یازکوف حزب حاکم و طبقۀ حاکم/آنتونیو گرامشی/ترجمۀ وازریک در ساهاکیان وحدت پرولتاریی/آنتونیو گرامشی/ترجمۀ رضا اعظمی بررسی جنبه ای از نظریۀ اصلاح طلبانه “هم سطح شدن در آمد”-”یقه سفیدها” کارگرند؟/گزینش و ترجمۀ رضا اعظمی طرح: یک طرح/علی اکبر صفائیان
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری