فارسی سال ششم دبیرستان رشته ادبی - سال 1353

فارسی سال ششم دبیرستان رشته ادبی - سال 1353

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

این کتاب به وسیله آقایان جلاالدین همائی، دکتر رضازاده شفق،عبدالرحمن فرامرزی ودکتر ذبیح الله صفا،دکتر علی اکبر شفائی،احمد کوشا و اسمعیل والی زاده نگارش یافته و بر طبق ماده 3 قانون کتابهای درسی برای تدریس در دبیرستانها برگزیده شده است. تصویر روی جلد:صفحه ای از قذیمی ترین نسخه خطی تاریخ دار فارسی الابنیه عن الخقائق ادویه که در سال447 ه.ق. بدست اسدی طوسی کتابت شده است.نسخه اصل در کتابخانه عمومی وین محفوظ است. توضیح قطعات برگزیده در این کتاب اعم از ادبیات قدیم یا معاصر با نسخی که به طبع انتقادی رسیده است دقیقا مقابله شده است( جز مواردی معدود که به علت نبودن چاپ انتقادی این امر میسر نبوده است. از جمله کتابهائی که در مقابله از انها استفاده شده است شاهنامه فردوسی چاپ بروخیم (از روی چاپ وولرس) ، مثنوی به تصحیح نیکلسون،کلیات سعدی به تصحیح فروغی،دیوان حافظ به تصحیح علامه قزوینی، خمسه نظامی به تصحیح وحید دستگردی کلیات شمس به تصحیح بدیع الزمان فروزانفر،گنج سخن تالیف دکتر ذبیح الله صفا،کلیله و دمنه به تصحیح مجتبی مینوی،مرزبان نامه و سفرنامه ناصر خسرو و راحه الصدور و چهانگشای جوینی (هر چهار کتاب چاپ اروپا)، تاریخ سیستان و مجمل التواریخ والقصص به تصحیح مدرس رضوی، دیوان ناصر خسرو به تصحیح سید نصر الله تقوی(چاپ1306) دیوان ملک الشعرای بهار به کوشش محمد پروین گنابادی می باشد. حق تکثیر: کلیه حقوق این کتاب متعلق به وزارت اموزش و پرورش پیش از انقلاب بود
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری