مقدمه ای بر فدرالیسم

مقدمه ای بر فدرالیسم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسندگان: رولاند شتورم و پتر تسیمرمان شتاینهارت توضیح: طرح روی جلد تصویری از پارلمان فدرال آلمان بر زمینه پرچم این کشور می باشد که بر بالای آن عبارت "خلق آلمان" حک شده است و در مقابل آن پرچم های شانزده ایالت و دولت فدرال این کشور در اهتزاز هستند. لازم به ذکر است که در این کشور نه تنها هر ایالتی پرچم خاص خود را دارد بلکه حتی هر شهری از پرچم و آرم رسمی خود برخوردار می باشد و این یکی از ویژگی های نظام فدرال می باشد که از جمله بر اساس اصل "تنوع در حین وحدت" بنا شده است. پیشگفتار مترجم: فدرالیسم و مسائل مربوط به آن در خاورمیانه و بخصوص در ایران طی دهه گذشته تبدیل به یکی از مباحث جدی شده است. بحث وگفتمان پیرامون آن بعنوان سیستمی که قابلیت برون بری از مشکلات ناشی از ستمها و کاستیهای اتنیکی در جوامع کثیرالمله را دارا می باشد،در شرایط دشواری که امروزه با آن روبرو هستیم برای عده ای جهت رفع مشکلات و معضلات موجود و جلوگیری از پیدایش روشهای خشونت آمیز و ندادن افسار به دست اشخاصی که جز گرفتن ماهی از آب گل آلود مقصود دیگری ندارند، تنها آلترناتیو و گزینه عملیمی باشد. اگر گذار مسالمت آمیز برای رسیدن به یک جامعه مدنی و قانونمند و استوار بر موازین دمکراسی مد نظر باشد، چه بسا که یک سیستم فدرالی، چه بعنوان گذار و چه بعنوان هدف نهایی، توانایی آنرا داشته باشد که نقشی جامع و سازنده در حل مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه ما ایفا کند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری