فرازهایی از انقلاب مشروطه

فرازهایی از انقلاب مشروطه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ساسان آقاجانی

توضیحات

در طول تاریخ ایران، انقلاب مشروطیت در دورة قاجاریه، نخستین فصل قدرت‌نمایی عینی مردم و نخستین تجربه برای جدّی گرفتن قدرت جدید، یعنی قدرت مردم بوده است. انقلابی که هم ردیف انقلاب‌های بزرگ جهان قرار گرفت و ایران و ایرانی با این نهضت و انقلاب بود که پای به دنیای مدرن گذاشت. تک‌تک ایرانی‌ها در وقوع این انقلاب نقش داشتند، اما با توجه به موقعیت ممتاز و استراتژیک آذربایجان، به عنوان دروازة اروپا و به تبع آن، دروازة ورود افکار جدید، نقش این خطّه از ایران، نقش بارز در شکل‌گیری وقوع و سرانجام این انقلاب می‌باشد. نگارنده در کتاب حاضر، با دیدی واقع‌بینانه، ضمن تشریح روند انحراف مشروطه‌خواهان از اهداف اولیة مشروطه تا به روی کار آمدن مستبدانی چون« «پیرم ارمنی»، «مخبرالسلطنه»، «سردار اسعد» و...، زمینه‌های پیدایش حوادث ننگین پارک اتابک و نقش دولت‌های روس و انگلیس در نابودی این انقلاب را به نگارش در آورده است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری