زمانی متفاوت؛ فردگرایی و توسعه سیاسی در ایران

زمانی متفاوت؛ فردگرایی و توسعه سیاسی در ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سعید مقیمی

توضیحات

این مقاله توسط جناب اقای دکتر سعید مقیمی نوشته و تدوین شده است . ایشان دکتری علوم سیاسی نیز دارند. این مقاله برگرفته شده از سایت انسان ایرانی می باشد.. «فردگرایی» و حقوق مرتبط با آن با توجه به تأثیر فراگیرش در شکل‌گیری و تداوم عصری جدید در تاریخ بشری به مقوله‌ای اساسی و معتبر در نظریه‌های سیاسی بدل شده است. ارتباط وثیق این مفهوم با اصول و آرمان‌هایی چون آزادی، برابری، قانون‌گرایی، دمکراسی موجب شده که پایه ریزی هر مکانیسم جدیدی از قدرت سیاسی بدون بهره‌گیری از ملزومات و حضور پر رنگ چنین مفهومی ناکارآمد بوده و در نهایت ره به جایی نبرد. این پژوهش در صدد است که مبحث توسعه سیاسی را در قالب بحث «حدود» و «امکان» فرا روی جامعه به گفتگو گرفته و نشان دهد در گذشته علی‌رغم ترسیم حدودهای فراخ برای تغییر و تحول، در واقع چنین «امکانی» برای جامعه وجود نداشته است. برگرفته از: سایت انسان ایرانی حق تکثیر: برگرفته شده از سایت انسان ایرانی . حق نشر مقاله بدون هیج مشکلی...
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری