فرهنگ آلمان پس از جنگ

فرهنگ آلمان پس از جنگ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

گردآورندگان: چارلز ئی مک لی لاند, استیون پی اسکر پس از پایان جنگ جهانی دوم، ویرانی‌های ناشی از جنگ در آلمان به‌قدری زیاد بود که نیروهای متحدین فاتح جنگ یعنی آمریکا، ‏انگلیس و فرانسه تصور می‌کردند که این کشور برای سال‌های طولانی به کمک‌های مالی آنها نیازمند خواهد بود. پس ازجنگ جهانی ‏دوم اقتصاد آلمان به‌وضع بسیار وحشتناکی دچار شده بود. جنگ 20 درصد از کل ساختارهای مسکونی کشور را نابود کرده بود. ‏تولیدات صنعتی در سال 1947 تنها برابر یک سوم میزان آن در 1938 بود. علاوه بر آن درصد زیادی از مردان آلمانی که در سن ‏کار قرار داشتند، کشته شده بودند.‏ ریشه موفقیت فعلی اقتصادی آلمان که آن را «معجزه اقتصادی آلمان» نامیده‌اند، می‌ توان در دو فاکتور اصلی دانست : اصلاحات پولی ‏دولت آلمان درسال 1948 و کمک‌های مالی طرح مارشال ایالات متحده آمریکا به کشورهای اروپای غربی. اینها دو فاکتور مهمی ‏بودند که رونق اقتصاد و صادرات آلمان را رقم زدند. از سوی دیگر رونق اقتصادی آمریکا و پایین بودن هزینه تولید در آلمان را ‏می‌توان از دیگر عوامل موفقیت اقتصادی آلمان بعد از جنگ به‌ شمار آورد. ‏ حق تکثیر: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی , مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگی بین المللى، 1374
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری