Frontier Fictions: Shaping the Iranian Nation 1804-1946

Frontier Fictions: Shaping the Iranian Nation 1804-1946

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی
  • نویسنده : Firoozeh Kashani-Sabet

Description

پرفسور فیروزه ثابت‌-کاشانی در کتاب «افسانه‌های مرزی: شکل‌گیری ملیت ایرانی ۱۹۴۶-۱۸۰۴» به تلاش‌های ایرانیان در دفاع از مرزهای‌شان در قرن نوزدهم و اوایل بیستم می‌پردازد و این که برداشت‌های‌شان از جغرافیای ملی، تغییرات فرهنگی و سیاسی را تحت تاثیر قرار داد. «مرزهای خیالی» یا طرقی که ایرانیان مرزهایی که اغلب در حال تغییر بودند و جنگ و جدال‌هایی که دور و برشان را فراگرفته بود را مشاهده می‌کردند نقش اساسی در تعریف‌یابی ملت داشت و در این چارچوب ایده‌های جدید شهروندی و ملیت به پالایش ایده‌های قدیمی‌تر قومی منجر شد. در این کتاب به مرزهای مشترک ایران با ترکیه، آسیای مرکزی، افغانستان، و منطقه‌ی خلیج فارس با توجه خاصی پرداخته شده است. برگردان فارسی این کتاب با نام «افسانه‌های مرزی» از کامران کلانکی از طرف انتشارات کتاب‌سرا منتشر شده است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری