فریدون گله: زندگی و آثار

فریدون گله: زندگی و آثار

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: رضا درستکار، سعید عقیقی، جواد طوسی، تهماسب صلح‌جو به استناد چند کتاب تاریخ سینمای ایران، سینمای گُله، سینمایی غریبه بوده است! در حالی که به استناد و دیدار دوباره فیلم‌های بلند و تعدادی از فیلم‌نامه‌ها، فریدون گُله و سینمایش، خویشاوند و آشنای فرهنگ سرزمین ما هستند. با خواندن آن کتابهای تاریخی، به غریبگی گُله می‌رسیم؛ و با دیدن فیلم‌هایش به هنرمند آشنا و خویشاوندی که در نقطه ابهام و درز گرفتن‌های تاریخی، گُم شده به حساب می‌آید. قهرمان های تک افتاده آثار فریدون گله، با آنکه در میان جمع بودند به مسیری کشانده میشدند که به نوعی به مقابله با نظم و وضعیت موجود میرسیدند. پاسخ شان به طبیعت زندگی و سازگاری، سراپا «نه» بود و با نفی آن نظم، به تدریج، وجود خویش را اثبات میکردند. برای قهرمان «زیر پوست شهر» که همه، ناکامی اش را جشن گرفته وشهر را چراغانی کرده بودند پرسه و شب گردی، عبوراز تمنیات جسم بود و برای قهرمان «مهرگیاه» شوریدگی و شیدایی و گمگشتگی، سفر جان چه باک؟ در بخش نخست این کتاب شرح حالی از زندگانی هنری "فریدون گله "( 1322) به طبع رسیده، همچنین فیلم‌های وی بررسی و ارزیابی شده است .بخش دوم کتاب گفت و گوی مفصلی است با "فریدون گله "درباره فعالیت‌های هنری و فیلم‌های وی .فیلم‌های مورد نظر بدین قرارند: شب فرشتگان، کافر، دشنه، زیر پوست شب، مهر گیاه، کندو و ماه عسل. حق تکثیر: انتشارات نقش و نگار - ۱۳۸۰ - تهران
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری