فصلهای زندگی

فصلهای زندگی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : غلامرضا محمودی

توضیحات

اشعار جمع آوری شده در این دفتر که نخستین مجموعه شعر سبک نیمایی شاعر غلامرضا محمودی می باشد، سروده‏ های او طی سالیان دراز است. از زمانی که برخی در مجلات ادبی آن روزگار و مخصوصا در فردوسی چاپ می‏شدند و بعدها در هفته نامه‏های محلی شهر زادگاهش بوشهر، اشعار متاخر او که به خواهش و پافشاری دوستدارانش از بوته‏ ی فراموشی سر در آوردند. چیزی که در ماندگاری آن‏ها بغیر از آن که در اذهان عده‏ ای مانده و خواهند ماند، بصورت نشر و بر روی کاغذ هم برای دوستداران و مخاطبان شاعر مانده و به دست فراموشی سپرده نخواهند شد. از آن جا که شاعر یکی از پیشکسوتان دوران خویش است، جانب انصاف را باید رعایت نموده تا ما دوستداران او و سروده‏ هایش، به مجموعه‏ ای از اشعار ایشان دسترسی داشته باشیم. در اینجا یکی از اشعار این دفتر را با هم مرور می کنیم: افسوس 
 
کاش، 
 ای کبوتر بهت آلود - 
- بر گنبد طلایی شهزادگان و شاهان ! 
جغدی غریب بودی، 
 ، ویرانه‌های ذهن خراب خویشتنت را 
سر تکیه داده به بال و پر شکسته‌ی خویش 
 
و یا 
سگ سیاه و پریشان روستایی بودی - 
- نحیف و خاک آلود ،! 
 
ولی دریغ 
 که کبکی 
 سر به برف اندر 
که هیچکست نمی‌بیند 
 «گمان کنی» 
 اما - 
- سر هزار تفنگ طلا ، 
 ، تو را نشانه گرفته است 
 از میان برف 
دگر ، 
 ولی 
 افسوس حق تکثیر: کتاب چاپ نشر "آلفابت ماگریما" در استکهلم سوئد و حق تکثیر با نویسنده کتاب غلامرضا محمودی می باشد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری