فیزیک سال دوم دبیرستان علوم تجربی و ریاضی و فیزیک - سال 1368

فیزیک سال دوم دبیرستان علوم تجربی و ریاضی و فیزیک - سال 1368

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

مولفان: ابوالقاسم قلم سیاه-محمد علی پیغامی-محمود عرب اوف در فیزیک سال اول آموختیم که انرژی صورت هائی مختلف دارد و با راه کار هائی می توان یک نوع انرژی را به نوع دیگر تبدیل کرد در تمام این تبدیل و تحولات انرژی هیچگاه از بین نمی رود و این اصل بقای انرژی نام دارد. فصل اول این کتاب به یک نوع خاص از این انواع انرژی (انرژی گرمائی) می پردازد و طی آن مفاهیم مهم فیزیکی مانند گرما،دما و صورت های گوناگونی که ماده بوسیله حرارت گرفتن (یا از دست دادن حرارت) به حالت های گوناگونی مانند حالت جامد،مایع و گاز در می آید پرداخته می شود و به مفاهیم دیگری مانند دمای نهان ذوب،تبخیر،تغییر حجم و طول و سطح در اثر حرارت خواهیم پرداخت. فصل دوم کتاب به یکی دیگر از مفاهیم مهم فیزیکی یعنی مبحث نور خواهیم پرداخت. در این فصل می بینیم که نور نیز نوعی از انرژی است بنابراین تمام خصوصیات مربوط به پدیده انرژِی در ان نیز وجود دارد. به طور مختصر به ماهیت نور به عنوان موج اشاره خواهد شد ولیکن شالوده فصل های بعدی کتاب به اپتیک هندسی خواهد پرداخت و طی آن با مفاهیمی مانند بازتاب نور در اینه ها و سطوح با ضریب شکست متفاوت ، انکسار وشکست نور خواهیم پرداخت و سپس به عدسی ها که نور طی قواعدی خاص بسته به ضرایب شکست متفاوت دو طرف عدسی و چگونگی تشکیل تصویر از یک شیئی و کاربردهای عملی بسیار مهم عدسی ها در دوربین تلسکوپ و میکروسکوپ خواهیم پرداخت. چشم نیز به عنوان یک دستگاه اپتیکی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت و در انتها به معایب چشم و چگونگی رفع این معایب به وسیله عدسی ها خواهیم پرداخت. گفتیم که نور دارای خاصیت موجی است و بنابر این دارای طول موج و طیف نوری هم می باشد و در پایان این کتاب نیز فصلی مختصر به خواص موجی نور اختصاص دارد. حق تکثیر: کلیه حقوق این کتاب متعلق به وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بود
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری