فیزیکالیسم

فیزیکالیسم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : اتو نویرات

توضیحات

اتو نویرات چپ ترین عضو حلقه وین بود. او در وین، در خانواده‌ای که افراد آن از چند نسل پیش به اقتصاد و سیاست اشتغال داشتند، به دنیا آمد. در رشته ریاضیات به تحصیل پرداخت و در نهایت در دانشگاه مشهور برلین به تحصیل در دوره عالی پرداخت و در دپارتمان علوم سیاسی فارغ التحصیل شد. نویرات هر چند به معنای معمول کلمه مارکسیست نبود، همدلی بسیاری با مارکسیسم داشت و مسئول برنامه ریزی مرکزی در حکومت موقت اسپارتاکیستها[1] شد که پس از جنگ جهانی اول دوباره در اروپا تشکیل شد. هنگامی که اسپارتاکیستها سرنگون شدند، نویرات به زندان افتاد، اما با دخالت دولت اتریش آزاد شد. در 1934 که فاشیستها قدرت را به چنگ آوردند، او به مسکو رفته بود و از زندانی شدن رهایی یافت، و در نهایت به جای بازگشت به وین به هلند رفت. در سال 1940، پس از تجاوز نازی‌ها به هلند او مجدداً از آنجا گریخت و پس از مدتی به آکسفورد رفت و تا هنگام مرگش در 1944 در آنجا باقی ماند. منشا مقاله :ارغ‍ن‍ون‌، س‍ال‌ ۲، ش‌ ۷، ۸ ، (پ‍ای‍ی‍ز، زم‍س‍ت‍ان‌ ۱۳۷۴): ص‌ ۳۲۷ - ۳۴۰.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری