گفتاری دربارۀ اطاعت پذیری داوطلبانه

گفتاری دربارۀ اطاعت پذیری داوطلبانه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : لا بوئسی

توضیحات

کوروش عرفانی مترجم این کتاب ماندگار، این اثر را توأم با تحریرات اضافۀ خود در کتابی زیر فرنام «آزادی انسان ایرانی، چیستی و چرائی پدیدۀ آزادی» در سطح اینترنت انتشار داده است؛ اما چون محتوای تحریرات وی در کتاب فوق الذکر مغایر با قوانین نظام جمهوری اسلامی است، ناچاراً دست به حذف تنها نوشته های وی زده ایم... بایستی خاطر جمع بود که در اصل ترجمۀ کتاب لا بوئسی هیچگونه دخل و تصرفی صورت نگرفته است. نوشتار حاضر (گفتاری دربارۀ اطاعت پذیری داوطلبانه) از نظر محتوائی، نخست باید در زمان و مکان خود قرار گیرد؛ فرانسۀ اواسط قرن شانزدهم میلادی، جامعه ای که می خواهد بتدریج زمینه های خروج خود را از قید و بند مذهب و استبداد سالاری آماده سازد. جامعه ای در بند کامل کلیسا و سلطنت. لا بوئسی، خود هرچند معتقد بخدا می باشد اما آدم مذهبی نیست. نوشتۀ وی تلاشی است برای فهم چرائی و چگونگی مکانیزم هائی که به پذیرش اجتماعیِ استبداد حاکم منجر می شود. حق تکثیر: مالکیت عمومی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری