قائم‌مقام در جهان ادب و سیاست

قائم‌مقام در جهان ادب و سیاست

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : باقر قائم‌مقامی

توضیحات

یکی از جالب‌ترین قسمت‌های تاریخ ایران، تاریخ وزیران است و کسی که می‌‌خواهد به روح تاریخ ایران آشنا شود، به این قسمت توجه خاص دارد؛ زیرا سلطنت ایران بارها مغلوب شده ولی ملت ایران کمتر موقعی است که واقعا مقهور شده باشد و این وزیران نماینده ملت ایران‌اند که شاهان بیگانه را از هر کشور و از هر نژاد که بوده‌اند تحت نفوذ خویش درآورده و به تجلیل شعایر ایرانی واداشته‌اند. در این کتاب هویت معنوی و ظواهر زندگانی قائم‌مقام از وزیران بلندمرتبه دوره قاجاریه تا حد امکان شناسانده شده است. میرزا ابوالقاسم قائم مقام صدر اعظم ایران، سیاست‌مدار، ادیب، شخصیت برجسته و تاثیرگذار ایران‌زمین در عرصه حکومت و سیاست و نیز ادب و هنر نیمه اول قرن سیزدهم هجری بود. قائم‌مقام پیشتاز نگرش و رویکرد اصلاحات و نیز به‌نوعی زمینه‌ساز حکومت‌داری به شیوه میهن‌دوستانه در ایران و از پیشگامان مبارزه با استعمار نوین در عصر جدید است. حق تکثیر: شرکت چاپ کتاب-1320
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری