ویژگی های قرون جدید

ویژگی های قرون جدید

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی شریعتی

توضیحات

. کتاب ویژگی های قرون جدید، جلد 31 از مجموعه آثار مرحوم دکتر علی شریعتی است. در این کتاب شریعتی می کوشد تمدن غرب را بشناساند و اصول برخاسته از رنسانس و عصر روشنگری را تجزیه و تحلیل کند و نسبت به رابطه علم و فلسفه و دین و ملیت در قرون جدید به بحث بپردازد. فهرست مطالب تاریخ تکامل فلسفه متدولوژی علم ریشه های اقتصادی رنسانس قرون وسطی و قرون قدیم ماشین در اسارت ماشینیسم تمدن و تجدد وضع آگاهی طبقاتی جهان بینی باز و بسته جامعه شناسی سیانتیستی داروینیسم در تمدن روشنفکر واقع بین و روشنفکر مقلد اخلاق خصوصیات قرون وسطی و قرون جدید اسکولاستیک جدید آگوست کنت می گوید: تارخی علوم نیز خود علوم است. این امر در فلسفه هم صدق می کند. فیلسوف معروف دانمارکی هوفدینگ نیز معتقد است که همانطور که یک شخص را از تاریخ زندگی شرح احوالش می شناسم می بایست موضوعات معینی از مطالعات را به وسیله تاریخ آن دریابیم ....
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری