قصه خوانان در تاریخ اسلام و ایران

قصه خوانان در تاریخ اسلام و ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : رسول جعفریان

توضیحات

جریان قصه خوانی در اسلام با مقاصد فرهنگی آغاز و با مقاصد سیاسی ادامه یافت. قصه خوانی در ایران پیش از اسلام و پس از آن رواج فراوان داشت و به مرور با برخی جریانات نظیر صوفی‌گری آمیخته گردید. در دوره صفوی و با قدرت یافتن شیعیان برخورد با قصه خوانی آغاز گردید و ادامه یافت. کتاب حاضر مروری بر جریان قصه خوانی، ابعاد و تطور آن در تاریخ اسلام و ایران به قلم رسول جعفریان است که در چهارده فصل سامان یافته است. منابع شناخت قصه خوانان، معنای قصه و پیشینه آن در جاهلیت، پیدایش قصه خوانی در میان مسلمانان، خلفا و قصه خوانی، قصه خوانی و تصوف، دیدگاه تابعان و محدثان درباره قصه خوانی، احوال و اطوار و آداب قصه خوانان و قصه خوانی در دوره صفوی، قصه خوانی در ایران، کربلا و قصه خوانی و ... برخی از مطالب این کتاب را تشکیل می دهند و در پایان کتاب، سه رساله درباره ابومسلم و ابومسلم نامه خوانی تشریح شده است. این کتاب در سال 1378 توسط انتشارات دلیل در دسترس علاقمندان قرار گرفت. حق تکثیر: دلیل، 1378
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری