سیاحت شرق: زندگی نامه آقا نجفی قوچانی

سیاحت شرق: زندگی نامه آقا نجفی قوچانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمدحسن نجفی قوچانی

توضیحات

. سیاحت شرق نام کتابی نوشته آقا نجفی قوچانی است. این کتاب که در دوازده فصل به زبان فارسی و در تاریخ ۱۳۴۷ هجری قمری (۱۳۰۷ هجری خورشیدی) نوشته شده است شامل رویدادهای زندگی نویسنده و اوضاع و احوال آن زمان ایران و برخی مسایل دیگر است. نویسنده کتاب در دوران طلبگی سفرهائی با پای پیاده از روستای زادگاه خود به قوچان سپس به مشهد و در سالهای بعد به اصفهان و نجف انجام داده است. این کتاب پرتیراژ در سال‌های گوناگون و توسط ناشران گوناگون در ایران چاپ و منتشر گردیده است. کتاب سیاحت شرق علاوه بر آنکه دربرگیرنده مطالب مهمی از وقایع تاریخ معاصر ایران و عراق، جنگ جهانی اول و نهضت مشروطیت می باشد و برای پژوهشگران مرجعی مهم به شمار می آید، گوشه های از زندگی روحانیون والا مقامی چون مرحوم آخوند ملا محمدکاظم خراسانی را ترسیم نموده است. نمونه‌ای از نثر کتاب از آغاز فصل نهم: جنگ بین‌الملل اول. در روزنامه‌ای دیدم تفنگی از شخص صربی صدا کرده ولیعهد اتریش کشته شده و کشف کرده‌اند آن فشنگ نشان دولتی داشته فورا اتریش اعلان جنگ با دولت صرب داد، روس گفت: تو خر کجا هستی؟ اعلان جنگ با نمسه داد. آلمان گفت: تو چکاره هستی گردن کلفت بی‌غیرت؟! اعلان جنگ با روس داد. فرانسه نیز اعلان جنگ با آلمان داد. آلمان گفت : تو هم بالای روس، پدر تو را هم در می‌آورم. انگلیس گفت: دهنت می‌چاید که پدر فرانسه را در بیاوری. آلمان گفت: ای روباه‌بازِ پدرسگ، تو هم بالای همه. و بالجمله اروپای متمدن با کمال وحشیگری در ظرف بیست و چهار ساعت خر تو خر شد... . نکته: نسخه ی دیگری از این کتاب در کتابناک موجود می باشد که به علت داشتن مصحح، امکان دانلود آن وجود ندارد. اما این نسخه فاقد مصحح و دریافت آن آزاد است. حق تکثیر: از فوت نویسنده بیش از ۳۰ سال می گذرد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری