قومیت، نابرابری آموزشی و تحولات جمعیتی

قومیت، نابرابری آموزشی و تحولات جمعیتی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: مهدی طالب - محسن گودرزی مقاله حاضر به مسئله هویت و ابعاد مختلف آن در استان سیسیتان و بلوچستان می‌پردازد.در این مقاله با استفاده از داده‌های گردآوری شده در چهار شهر استان سیستان و بلوچستان، تحولات جمعیتی استان در پرتو نگرشهای اجتماعی بررسی می‌شود. داده‌های مورد استفاده، از نمونه‌ای به حجم 3913 نفر از ساکنان چهار شهر زاهدان، خاش، چابهار و زابل گردآوری شده است.نتایج تحقیق نشان داده است که دو شیوه نگرش نسبت به هنجارهای خانوادگی وجود دارد.در یک سو هنجارهای خانوادگی با تأکید بر ارزشهای جمعگرایانه، تشکیل خانواده در سنین پایین و اهمیت نقش بزرگترها و در سوی دیگر، هنجارهای جدید خانوادگی با گرایشهای فردگرایانه، تشکیل خانواده در سنین بالاتر و گرایش نسبی به برابری در خانواده قرار دارد.این دو الگوی زندگی با تحصیلات و تکایل به مهاجرت نیز مرتبط هستند. منبع مقاله: مجله مطالعات جامعه شناختی » پاییز 1382 - شماره 21 - (30 صفحه - از 113 تا 142)
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری