غزلیات ملک الشعرا قاری عبدالله

غزلیات ملک الشعرا قاری عبدالله

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

به کوشش: عفت مستشارنیا ملک الشعراء قاری عبدالله خان (1250- 1322 شمسی) در کابل چشم به جهان گشود. وی ادبیات عرب، فقه، منطق، کلام و حکمت قدیم را نزد استادان زیادی فرا گرفت و در جوانی شخصیت علمی و فرهنگی مشهوری شد. قاری عبدالله خان از نخستین آموزگاران مکاتب جدید در افغانستان است و آثار ادبی و فرهنگی متعددی از او به میراث مانده است. کتاب پیش رو مجموعه ای از غزلیات ملک الشعراء قاری عبدالله خان است که به اهتمام دکتر عفت مستشارنیا و توسط نشر عرفان در سال 1379 به چاپ رسیده است. با وجود آنکه بخش عمده این غزلیات به سبک هندی است، به سبب تسلط قاری عبدالله بر فن شعر و سادگی و روانی این اشعار در حد فاصل میان سبک هندی و دوره معاصر قرار می گیرند. سبک ویژه این شاعر توجه به ایهام و تناسب در الفاظ و معانی همراه با روانی و سادگی زبان است. برخی از مضامین و تعابیر و ترکیب های خاص شاعران پیشین نیز در اشعار قاری مشاهده می شود. نخستین چاپ کلیات دیوان ملک الشعراء قاری عبدالله در سال 1330 در کابل و به تصحیح خود وی به چاپ رسیده بود. حق تکثیر: نشر عرفان، ۱۳۷۹
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری