گناه مقدس

گناه مقدس

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسینقلی مستعان

توضیحات

تاریخ انتشار : 1340 حسینقلی مستعان در سال ۱۲۸۳ خورشیدی در تهران دیده به جهان گشود، پس از اتمام دور ی دبیرستان در دارالفنون، مدتی در مدرسهٔ علوم سیاسی به تحصیل پرداخت. کار روزنامه نویسی را از آغاز قرن (هجری شمسی) واز ۱۷ سالگی به عنوان روز نامه نگار عکاس در روزنامهٔ نیمه رسمی «ایران» آغاز کرد. وچون به کار روزنامه نگاری علاقهٔ زیادی داشت، خیلی زود به سردبیری آن روزنامه رسید. مستعان قصه نویسی را ازسال ۱۳۱۴ در مجلهٔ «مهرگان» شروع کرد. وی در روز ۱۵ اسفند ۱۳۶۱ درگذشت. اسامی مستعار وی عبارتند از : حبیب - انوشه - ح . م . - حمید حمید وی پدر گلاب آدینه بود و دوست نداشت وی وارد حرفه سینما شود ولی در اثر اصرار زیاد دست‌آخر رضایت داد، اما تأکیدش این بود که هیچ‌گاه نباید جمله‌ی « به اشتراک گلاب مستعان» را بر سردر سینماها ببینند. از اینرو گلاب نام فامیل آدینه را برای خود برگزید. آثار رابعه (داستان تاریخی) قصه رسوائی قصه انسانیت پشیمان (داستان) آفرین (داستان) آفت (داستان عاشقانه) (دهه 40) افسانه (داستان) ارمغان زندگی شیرین (داستان) عشق مقدس (داستان) پله اول (داستان) نوری بهشت روی زمین شهر آشوب (داستان عاشقانه) (دهه 30) دلخسته آتش به جان شمع فتد (1342) مثل خدا که مال همه است از شمع پرس قصه (1335) (رمان) ترجمه ها بینوایان در دو مجلد از انتشارات جاویدان حق تکثیر : تهران - نشر جاوید - 1340
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری