گفتار در روش به کار بردن عقل

گفتار در روش به کار بردن عقل

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : رنه دکارت

توضیحات

. مهمترین کتاب فلسفی دکارت و یکی از مهمترین کتب فلسفی موثر بر علم و فلسفه ی اروپا رساله ای است بنام گفتار در روش به کار بردن عقل(خرد) که توسط مرحوم محمدعلی فروغی به زیبایی به پارسی برگردان شده است.و از همین روی است که دکارت را پدر فلسفه ی مدرن می خوانند چرا که تاثیرش بر علم و فلسفه بعد از خود غیر قابل انکار است. اهمیت دکارت در تاریخ فلسفه بسیار مهم است چرا که وی پدر فلسفه جدید و موسس راسیونالیسم هست و فلاسفه ای چون لایبنیتس و اسپینوزا کاملاً متاثر از آراء وی هستند، البته برای شناخت هر یک از فلاسفه باید تاریخ ما قبلی آنها را و زمانی که در آن زیست میکنند را به خوبی شناخت چرا که به قول راسل فیلسوف انگلیسی فلاسفه هم فرزندان زمان خود هستند.اهمیت این جریان را مرحوم محمد علی فروغی به ما نشان میدهد وی در ابتدا قصد ترجمه گفتار در روش را داشت اما دید پیش نیاز آن دانستن تفکرات ما قبل آن و زندگی و زمانه دکارت میباشد پس سیر حکمت در اروپا را نگاشت. یعنی کتاب سیر حکمت تا حدود زیادی طفیلی وجود این رساله ی دکارت است! توضیح: این رساله،ضمیمه کتاب بزرگ محمدعلی فروغی با عنوان سیر حکمت در اروپا است،که توسط انتشارات نیلوفر با تصحیح و حاشیه نویسی امیر جلال الدین اعلم در 700 صفحه منتشر شده است،ما برای حق نشر از گذاشتن کل کتاب معذوریم،لکن 60 صفحه از کتاب را،که شامل رساله ی بی همتای دکارت می شود،به صورت پی دی اف آماده کرده ایم کسانی که تمایل دارند،برای خریدن این اثر نفیس،به انتشارات نیلوفر مراجعه کنند. - این فایل تنها 60 صفحه از 700 صفحه سیر حکمت را داراست،کسانی که تمایل دارند،برای خریدن این اثر نفیس،به انتشارات نیلوفر مراجعه کنند. حق تکثیر: پیام، ۱۳۵۵
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری