گشایش نامه

گشایش نامه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : خواجه نصیرالدین طوسی

توضیحات

. رساله ی حاضر،رساله ای است اخلاقی و فلسفی،به زبان پارسی از خواجه نصیرالدین طوسی به نام گشایش نامه در باب اخلاق که به تصحیح محمد تقی دانش پژوه. خواجه در ابتدای این کتاب چنین می نویسد: « سپاس و ستایش بی اندازه مر آفریننده ی تن و جان را،و درود بی کران بر پیشوایان و راهنمایان خلق،سوی حضرت او. این یادگاریست برای جویندگان دانش حقیقی،و پویندگان هنجار خلاص از تاریکی نادانی،و خواهندگان سعادت هر دو جهانی،نوشته آمده است به زبان پارسی تا همگنان از آن فایدت بهره مند شوند. بر وجهی که نوکاران دانشجوی را بغایت سودمند بوَد، و دانایان تمام را یاد دهنده ی راه و منزل، و یاری در همه ی احوال از خداوند تعالی تواند بودن.» منبع : نشریه میان رشته ای ، مقالات و بررسیها ، بهار 1341 - پیش شماره 1 - (44 صفحه - از 211 تا 254)
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری