گزارش ایران از یک سیاح روس

گزارش ایران از یک سیاح روس

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

. به اهتمام : محمد رضا نصیری خاطرات یک سیاح روس از مقدمه ی کتاب: تحقیق و تتبع در بافت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر ملتی منوط به بررسی مسائلی است که از طرف پژوهشگران و مطلعان عرضه شده است. در این میان مشاهدات عینی که دست کم هم ارز اسناد کتبی به شمار می روند، از اهمیت وپژه ای برخوردارند و سفرنامه ها نیز از این مقوله اند..... و اما اوراقی که هم اکنون از نظر خوانندگان گرامی می گذرد،خاطرات یک سیاح روس است که متاسفانه از شرح حال و سوانح زندگانی وی اطلاعی در دست نیست. تنها موردی که می دانیم، این است که وی از کارمندان تلگراف شمال روسیه بوده و به ادعای خود قریب به سه سال در سرزمینهای ماورای خزر به سیر و سیاحت پرداخته. نویسنده این اثر در سال 1887 م / 1354 ق از طریق بندر اوزون آده، واقع در شمال شرقی بحر خزر، به خاک ایران قذم گذاشته و از راه آشوراده، مشهدسر (بابلسر) و بار فروش (بابل) وارد تهران شده است. در تهران توسط پرنس دالگورکی، سفیر روسیه به حضور ناصرالدین شاه باریافته و پس از 10 روز اقامت و گشت و گذار در تهران (از اول دسامبر تا ده دسامبر/ 22 ربیع الاول تا 2 ربیع الاخر) از راه قزوین ، رشت، انزلی به روسیه مراجعت کرده است. حق تکثیر : تهران: کتابخانه طهوری، ۱۳۶۳.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری