مارکسیسم دوران ما

مارکسیسم دوران ما

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : لئون تروتسکی
  • مترجم : سارا قاضی
  • تعداد صفحه : 39

توضیحات

این کتاب اثری کوتاه از لئون تروتسکی از تئورسین های مارکسیسم در روسیه است. لئون داویدوویچ تروتسکی؛انقلابی بلشویک و متفکر مارکسیست اهل روسیه بود. لئون تروتسکی در سال ۱۸۷۹ در یک خانواده یهودی کشاورز در روستایی در اوکراین متولد شد. در ۱۷ سالگی با نوشته‌های سازمان‌های مخفی و با مارکسیسم آشنا شد.به همراه عده‌ای از رفقا تشکیلات کارگری جنوب را برپا می‌کند. که در طی چند ماه هزاران عضو جذب آن می‌شود. در سال ۱۸۹۸ تشکیلات توسط پلیس مخفی منحل می‌شود و برونشتین و دیگر رهبران آن به زندان می‌افتند. همهٔ آنها به چهار سال تبعید به سیبری محکوم می‌شوند. در این مدت لئون و الکساندرا با POSDR (حزب کارگران سوسیال دمکرات روسیه) که زیر نظر لنین و پلخانف است ارتباط برقرار می‌کنند. مدتی بعد بونشتین موفق می‌شود فرار کند و روی پاسپورت جعلی‌اش نام نگبان زندانش در اُدسا را می‌نویسد: تروتسکی. در ۲۰ اوت ۱۹۴۰ مردی جوان به نام مستعار آقای جکسون در مکزیک به دیدار لئون تروتسکی آمد که آخرین مهمان او بود. او به نظر مردی متشخص می‌آمد و برای همین کسی به او شک نکرد و او را بازرسی نکردند. او باتروتسکی مشغول گپ زدن بود که ناگهان صدای فریاد تروتسکی بلند شد. وقتی محافظان به اتاق رفتند دیدند یخ‌شکنی یا به روایتی کلنگی در گردن تروتسکی بود و در دست جکسون چاقویی دیده می‌شد. تروتسکی پیش از مرگ گفت: «او را نکشید، باید همه چیز را اعتراف کند.» معلوم شد که جکسون می‌خواسته بعد از ترور تروتسکی خودکشی کند. او یک تبعه اسپانیا به نام اصلی رامون مرکادر بود که به ۲۰ سال حبس محکوم شد. ژوزف استالین گفته بود: «من در ترور تروتسکی هیچ نقشی ندارم.» اما بعد از ۲۰ سال مرکادر به شوروی رفت و نشان لنین که بالاترین نشان شوروی بود را دریافت کرد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری