اقتصاد سیاسی مناقشه اتمی ایران ، درآمدی بر عبور تمدن ها

اقتصاد سیاسی مناقشه اتمی ایران ، درآمدی بر عبور تمدن ها

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محسن رنانی
  • تعداد صفحه : 264

توضیحات

این کتاب، گزارشی نگران‌کننده از پیش‌بینی آینده نفت (یعنی آینده ایران وخلیج فارس) و تفسیر متفاوتی از مناقشه اتمی ایران و نقش غرب در آن است. بازگویه طرح احتمالی‌ است که غرب ـ و بویژه آمریکا ـ از طریق دمیدن در تنور مناقشه اتمی ایران، برای رهایی تمدن غرب از گرفتاریهای تاریخی خودش، دنبال می‌کند. تدوین اولیه این کتاب هشت سال پیش (در سال ۱۳۸۴) آغاز شد و بسط‌ ها و بازنویسی‌های آن در زمستان ۱۳۸۵ و بهار ۱۳۸۶ انجام شده است. آنگاه یک‌بار دیگر در بهار و تابستان ۱۳۸۷ اطلاعات آن بهنگام سازی شده و سرانجام متن نهایی آن در مهر ۱۳۸۷ «فقط» برای چند نفر از مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران ارسال شده است.
آنگاه که این کتاب را تدوین می کردم آگاهانه پیش بینی هایم را با اندکی نمک بدبینی همراه می کردم . هدفم این بود که این نگرانیهای بدبینانه را به مقامات کشور منتقل کنم ، تا شاید به فکر بازبینی در چیدمان اولیه اولویتهای ملی بیفتند . اما اکنون که به آن پیش بینی ها می نگرم در می یابم که بسیار محافظه کارانه اند . یعنی نه تنها برخی از پیش بینیهای جسورانه ی آن - که برای یک افق بیست ساله بوده - هم اکنون محقق شده است ، بلکه حتی در برخی حوزه ها پیش بینی من از واقعیت عقب مانده است . به دیگر سخن : واقعیت بسی سریعتر و نگران کننده تر از آنچه پیش بینی شده ، در حال رخ دادن است ...
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری