داستان های امروز ترک

داستان های امروز ترک

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جمعی از نویسندگان ترک
  • مترجمین : رضا سیدحسینی / جلال خسروشاهی
  • چاپ و سال / کشور: 1358
  • تعداد صفحه : 209

توضیحات

وجه به زندگی دشوار مردم در روستاهای آناتولی و روستائیان فقیری ه به شهرا آمده‌اند در دهه اخیر در مرکز توجه نویسندگان ترک قرار گرفته است و یک رشته رمان و داستان کوتاه که درباره این مردم نوشته شده حال و هوای تازه‌ای به ادبیات ترکیه داده است. مهمترین این آثار رمانهای یاشار کمال و رمانها و داستانهای فقیر بایکورت، و داستانهای کوتاه بکریلدیز و فروزان است. نمونه‌های خوبی از این داستانها در کتاب آورده شده است.
از میان داستانهای انی کتاب، پدران و پسران، رختواخب و پشت‌بام، ترجمه جلال خسروشاهی، نقطه‌ای بر روی نقشه، کوچه ما، و به سوی انسان محض، ترجمه رضا سید حسینی است و بقیه داستانها را با هم ترجمه شده است. در این مجموعه به نویسندگان سرشناس پرداخته شده است و از میان دهها نویسنده جوان که در این روزها آثارشان نشریات ادبی ترکیه را پر کرده است فقط داستان کوتاهی از اونات کوتلار ترجمه و نقل شده است. این مجموعه منتخبی است از آثار چند نفر از پیشگامان بسیار سرشناس داستان نویسی امروز ترکیه و حتی در میان این سرشناسان نیز به دلایلی که ذکر شد از پرداختن به بزرگانی نظیر عمران نظیف، کمال طاهر، فائق بایسال، صمدآقا اوغولو، ایلخان تاروس، کمال بیلباشار، صباح‌الدین قدرت، احمد حمدی، تان پنار، اوکتای آکبال، اورهان خنجرلی اوغلو و ... منصرف شده‌اند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری