جهان به ناسیونالیسم آگاه می گراید

جهان به ناسیونالیسم آگاه می گراید

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمدرضا عاملی تهرانی
  • تعداد صفحه : 18

توضیحات

چاپ اول: خرداد 1340
چاپ دوم: 1358
چاپ سوم: آبان 1377

"دکتر محمدرضا عاملی تهرانی در سال ۱۳۰۶ خورشیدی برابر با ۱۹۲۷ میلادی زاده شد. تحصیلات خود را در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران و با تخصص بیهوشی به اتمام رساند و بعدها با درجه پروفسوری در همان دانشگاه به تدریس پرداخت. از سن ۱۴ سالگی پای به عرصه فعالیتهای سیاسی با گرایش های مشخصا ملی گذاشت و کتابها و مقالات بسیاری در زمینه ناسیونالیسم نوشت. دکتر عاملی تهرانی از بنیانگذاران حزب پان ایرانیست بود. وی که وزیر اطلاعات و جهانگردی در کابینه جعفر شریف‌امامی و وزیر آموزش و پرورش در کابینه ارتشبد غلامرضا ازهاری بود، در نهایت سادگی زندگی می‌کرد به نحوی که پس از فوت، تنها یک ماشین پیکان و تعدادی کتاب را برای همسر و فرزندان خود به ارث گذاشت و از اینرو بازماندگانش در فقر کامل ماندند. عاملی تهرانی پس از انقلاب سال ۵۷ و در دادگاهی که ریاست آن را حجت الاسلام صادق خلخالی بر عهده داشت به جرم وزارت در دوران طاغوت و محاربه با خدا به اعدام محکوم شده و خلخالی شخصا حکم اعدام را با اسلحه کلت کمری درباره وی اجرا کرد. از دکتر عاملی تهرانی نقل می کنند که پس از صدور و ابلاغ حکم اعدام وی توسط دادگاه انقلاب، از خانواده و یارانش خواست «دیگر در اندیشه او نباشند و تنها به ایران بیاندیشند»"
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری