عرب ها ، پیشتازان دمکراسی نوین

عرب ها ، پیشتازان دمکراسی نوین

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : آنتونیو نگری
  • مترجم : نوژن اعتضاد السلطنه
  • تعداد صفحه : 5

توضیحات

آنتونیو نگری (Antonio Negri) ، فیلسوف مارکسی پسا مدرن، مدرس علوم سیاسی در دانشگاه پاریس و دانشگاه پادوا در رم.در اوایل دهه 1960 میلادی دانشگاه پادوا در اقدامی بی سابقه نگری جوان را بر کرسی استادی نشاند.نگری دائما خود را به معنایی که بیشتر کمونیست ها به رسمیت نمی شناسند کمونیست می خواند.نگری با محکوم نمودن حزب کمونیست ایتالیا نه تنها سرمایه را بلکه دولت را هم مورد انتقاد قرار داده است، این طرح فکری او برای نجات مارکس از قرائت مارکسیستی شکل گرفت .
او سرانجام در پاریس ماند و در کنار فوکو، دولوز و گاتری عضو حلقه روشنفکران فرانسوی شد. در آن سال‌ها به کارهای نظری پرداخت و در ماهیت سرمایه و اقتدار مرکزی دولت و ماهیت نیروهای دموکراتیک انقلابی همچون کارگران، شورشیان و فقرا تعمق کرد. نگری که پس از ۲۴ سال زندان و تبعید، روز ۲۵ آوریل ۲۰۰۳ آزاد شد، در سال ۲۰۰۲ با همکاری مایکل هارت (Michael Hardt) کتابی را با عنوان امپراتوری (Empire) انتشار داد که منتقدان از آن به عنوان «مانیفست تازه کمونیستی» در دوران جهانی شدن سرمایه نام می‌برند.این کتاب همچنین با انتقادات زیادی مواجه شده است. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های اروپا بوده‌است.او در این کتاب، پایان دوران «پرولتاریای سنتی» و آغاز دوران «پرولتاریای کامپیوتری» را مطرح می‌کند .
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری