زرسالاران (جلد چهارم)

زرسالاران (جلد چهارم)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : عبدالله شهبازی
  • تعداد صفحه : 583

توضیحات

عبدالله شهبازی خود در مورد «زرسالاران» می گوید: "زرسالاران، ثمره دو دهه تلاش پژوهشی من و حاصل بهترین سال‌های زندگی‌ام است. کار بر روی این کتاب را از سال 1370 آغاز کردم زمانی که 36 ساله بودم و از توان جسمی فراوان برخوردار. انگیزه، و در واقع عشق، پایان‌ناپذیر به تحقیق داشتم. سال‌ها به تهیه منابع و یادداشت‌برداری گذشت. از اوایل سال 1376 تدوین متن نهایی را آغاز کردم. ابتدا می‌خواستم کتاب را در دو جلد منتشر کنم ولی در کوران کار با حجمی عظیم از یافته‌های بکر مواجه شدم که طرح کتاب را به پنج جلد ‌رسانید. جلدهای اوّل و دوّم در اواسط سال 1377 منتشر شد. پس از انتشار این دو جلد، طرح کتاب را به هفت جلد افزایش دادم؛ جلدهای سوّم و چهارم در اواخر سال 1379 و جلد پنجم در سال 1383 انتشار یافت. اکنون، شهریور 1388، پنج سال از انتشار جلد پنجم می‌گذرد ولی هنوز جلدهای ششم و هفتم منتشرنشده. در جلد ششم باید به معرفی پارسیان هند بپردازم. مباحث مهم دیگری نیز ناگفته مانده است: تجارت جهانی تریاک سده نوزدهم میلادی و جایگاه آن در تکوین الیگارشی جدید غرب، تطور اقتدار و سیطره الیگارشی زرسالار از دوران دیزرائیلی تا ماجرای دریفوس، معرفی کمپانی‌های بزرگ دنیای امروز و خاندان‌هایی که گردانندگان واقعی این کمپانی‌ها به‌شمار می‌روند و پیشینه و پیوندهای آنان، یهودیان بغدادی و خاندان زرسالار یهودی ساسون، ادامه تاریخ خاندان روچیلد تا زمان حاضر و غیره. در جلد هفتم باید به ایران بپردازم و نقش کانون‌های زرسالار در تحولات معاصر ایران را بررسی کنم."
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری