نقص عملکرد مویرگ های کرونر / Coronary Microvascular Dysfunction

نقص عملکرد مویرگ های کرونر Coronary Microvascular Dysfunction

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی
  • نویسندگان : Filippo Crea, Gaetano A. Lanza and Paolo G. Camici
  • چاپ و سال / کشور: 2014
  • تعداد صفحه : 263

توضیحات

در دو دهه گذشته تعدادی از مطالعات نشان داده اند که اختلالات در عملکرد و ساختار میکروسیرکولاسیون عروق کرونر می تواند در چندین بیماری های قلبی و عروقی شناسایی گردد. بر اساس شرایط بالینی که در آن رخ می دهد، نقص عملکرد مویرگ های کرونر یا CMD (کوروناری میکروواسکولار دیسفانکشن) را می توان به چهار نوع تقسیم نمود:
CMD در غیاب هر گونه بیماری قلبی دیگر؛ CMD در بیماری های قلبی؛ CMD در بیماری عروق کرونر انسدادی اپیکاردیال؛ و CMD درمانزاد.
در برخی موارد CMD یک پدیده ثانویه نشان داده می شود، در حالی که در برخی دیگر آن یک نشانگر مهم از خطر و یا امکان ادامه به پاتوژنز ایسکمی میوکارد دیده می شود. از این رو، ممکن است به یک هدف درمانی تبدیل گردد.
این کتاب یک به روز رسانی در فیزیولوژی عروق کرونر و یک ارزیابی سیستماتیک ناهنجاری های مویرگ ها در بیماری های قلبی و عروقی را فراهم می کند، به این امید که به پزشکان در پیشگیری، تشخیص و مدیریت CMD کمک نماید.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری