گرفتاری ها و مصائب شنل قرمزی

گرفتاری ها و مصائب شنل قرمزی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جک زایپر

توضیحات

طی دهه ‏های گذشته،برداشت‏ های جدید و فراوان از شنل قرمزی از جمله نمایش‏نامه‏ ها، فیلم‏ها،نوار کاست و آگهی‏ های منتشر شده و هم‏ چنان در حال انتشار،چشمگیر و کنجکاوی‏ برانگیز بوده است.بدون شک،این حکایت هنوز محبوب‏ترین و یقینا تحریک ‏آمیزترین حکایت در دنیای غرب است. چرا؟راست و پوست‏ کنده،چون‏ این حکایت موجب مطرح شدن موضوعاتی دربارهء هویت جنسی،تمایلات جنسی،خشونت و روند مدرنیّت،به گونه‏ ای منحصر به فرد،موجز و نمادین‏ گردیده است که کودکان و بزرگسالان،در سطوح‏ متفاوتی قادربه‏ درک و فهم آن هستند. تمام مسایل برآمده از این حکایت،برای بنیان‏ نهادن اصول عدالت اجتماعی و تساوی جنسیت که‏ تاکنون در جوامع غربی،به گونه ‏ای رضایت‏بخش‏ عملی نگردیده و در نتیجه به‏ طور پی‏گیری در برداشت های متفاوت از شنل قرمزی مورد ملاحظه‏ قرار گرفته،ضروری و مهم است. اگر تعدادی از متون و تصاویری را که از داستان شنل قرمزی در انگلستان،آمریکا،فرانسه و آلمان برداشت شده، انتخاب کنیم،درخواهیم یافت که چگونه این‏ حکایت،هنوز ارتباط تنگاتنگی با مکر و حیله در نگرش ‏های اجتماعی و سیاسی نسبت به هویت‏ جنسی و تجاوز به عنف دارد. حق تکثیر: منشا مقاله :پ‍ژوه‍ش‍ن‍ام‍ه‌ ادب‍ی‍ات‌ ک‍ودک‍ان‌ و ن‍وج‍وان‌، ش‌ ۳۲، (ب‍ه‍ار ۱۳۸۲): ص‌ ۱۱۹ - ۱۳۶. http://www.noormags.com
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری