گزارشهای نظمیه از محلات تهران (جلد دوم)

گزارشهای نظمیه از محلات تهران (جلد دوم)

  • 1.3 (4 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: انسیه شیخ‌رضایی، شهلا آذری راپورت وقایع مختلفه محلات دارالخلافه کتاب دو جلدی حاضر حاوی گزارش‌های منظم وقایع و فعالیت‌های گوناگون اقشار مختلف مردم در محلات مختلف دارالخلافه تهران است که براساس رویدادهای محلات این شهر، توسط منشی‌های نظمیه در سال‌های 1305ـ 1303تهیه و به ترتیب روزها تنظیم شده است. محلاتی که اتفاقات آن‌ها گزارش شده عبارت‌اند از: ((دولت))، ((سنگلج))، ((عودلاجان))، ((چالمیدان)) و ((بازار)). در پایان گزارش‌های هر روز اسامی کسانی که وارد نظمیه شده و محبوس یا مرخص شده‌اند مندرج است. این کتاب با تعدادی عکس از تهران قدیم همراه شده و با این بخش‌ها خاتمه می‌پذیرد: ((رجال شناسی))، ((گزیده تصاویر اسناد))، ((فهرست اشخاص، اماکن، تعزیه‌ها، مشاغل، موضوعی)) و ((کتابنامه)). در پایان کتاب نقشه تهران عهد ناصری به طبع رسیده است. حق تکثیر: اسناد ملی ایران، 1377
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری