گذری بر تحفةالعراقین (ختم‏ الغرایب) خاقانی شروانی به کوشش علی صفری آق قلعه

گذری بر تحفةالعراقین (ختم‏ الغرایب) خاقانی شروانی به کوشش علی صفری آق قلعه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سعید مهدوی‌فر

Description

. با شناخته‏شدن و چاپ عکسی (فاکسیمیله) نسخۀ مورخ 593 مثنوی ختم‌الغرایب خاقانی به همت استاد فقید ایرج افشار، زمینه برای تصحیح پیراسته‌ای از این مثنوی فراهم گردید. نخستین گام اساسی در برآوردن این مهم را، یوسف عالی عباس‏آباد در سال 1386 برداشت. گویا همزمان با این تلاش، علی صفری آق‌قلعه نیز در حال تهیۀ متن منقحی از این اثر بوده و حاصل کوشش او به سال 1387 در اختیار دوستداران فرهنگ و ادب ایران‏ زمین قرار گرفته است. اگرچه کار صفری آق‌قلعه یک پژوهش دانشگاهی نبوده، امّا محاسن بسیار آن، مایۀ امیدواری اهل ادب و سبب دلگرمی خاقانی‌پژوهان را فراهم ساخته است. کاستی‌های اندک این تصحیح، مانند هر اثر اصیل دیگر، نیازمند روشنگری و اصلاح است تا به غنای اثر افزوده شود. در این جستار برآنیم تا این بایستگی را تحقق بخشیم.... منبع مقاله: نشریه میراث، شماره ۴۹
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری