حمام شوابی ها

حمام شوابی ها

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

داستان کوتاه هرتا مولر پنجاه وشش ساله امسال به عنوان اولین نویسنده‌ی رومانیایی جایزه نوبل ادبیات گرفته. «شاه تعظیم می‌کند و می‌کشد» شاملِ نه مقاله‌ی انتقادیِ است علیه حکومت چائوشسکو. این مقالات بیان تجربیاتِ فردی خودِ مولر است، او نویسنده پرکاری است در رمان«گذرنامه» آسیابانی دهاتی به اتفاق خانواده‌اش قصد مهاجرت از رومانی را دارند و دچار انواع سوءاستفاده‌های مقامات می‌شوند. از این نویسنده رمان سرزمین‌گوجه‌های سبز با ترجمه‌ی غلامحسین میرزا صالح به فارسی منتشر شده و تعدادی از داستان‌های کوتاه او به همین قلم به فارسی ترجمه شده است. پرونده‌ی شماره‌ی آینده‌ی مجله‌ی گلستانه به سه داستان و مصاحبه با او اختصاص دارد و شواب اسم محلی در جنوب آلمان است که در قلمرو رومانی قرار دارد. گرچه از دید رسمی دولت رومانی این آثار او مخدوش‌کننده‌ی تصویر ساده و آرمانی زندگی روستاییانِ آلمانی‌تبارِ ساکن رومانی است. مولر در حال حاضر ساکن آلمان است. مترجم وظیفه‌‌ی خود می‌داند که از زحمات سرکار خانم اکرم پدرام‌زاده مترجم خوب کشورمان که منابع لازم را در اختیار گذاشته تشکر کند. « مترجم »
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری