قصه حمزه، حمزه نامه (جلد اول)

قصه حمزه، حمزه نامه (جلد اول)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جعفر شعار

توضیحات

کتاب پیش رو مشتمل بر 32 داستان است که جلد اول قصه حمزه را در برمی گیرد و با چگونگی قصه حمزه آغاز و با عزیمت شداد بو عمر حبشی به حبش به پایان می رسد. قصه حمزه که به نام رموز حمزه و حمزه نامه نیز شهرت دارد، داستانی پهلوانی با ریشه مذهبی است و حوادث این داستان مقارن با ظهور اسلام و توسط حمزه عموی رسول خدا (ص) رقم می خورند. حمزه نامه که نویسنده و سال تالیف آن نامشخص است، در سرزمین های اسلامی شهرت بسیاری یافته است. این کتاب در گذشته به زبان‌های عربی، ترکی، گرجی و اردو نیز ترجمه شده و نگارگری حمزه نامه در زمان اکبرشاه به شهرتی جهانی دست یافته است. داستان حمزه از مطالب گوناگون و حوادث طبیعی، خارق العاده و گاه افسانه ای تشکیل می شود که از مضامین قصص پیامبران و حتی شاهنامه فردوسی نیز بهره برده است. این کتاب با مقدمه و تصحیح جعفر شعار با بهره گیری از سه نسخه خطی برلین، آکسفورد و تهران، در سال 1347 و توسط انتشارات دانشگاه تهران در اختیار علاقمندان ادب فارسی قرار گرفت. حق تکثیر: انتشارات دانشگاه تهران-1347
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری