حسنات العارفین

حسنات العارفین

  • 1.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد داراشکوه

توضیحات

مصحح: سید مخدوم رهبن محمد داراشکوه (1024 – 1069 قمری) از شاهزادگان گورکانی هند، ادیب، شاعر، خوشنویس و صوفی بود. تالیفات این هنرمند فاضل و روشنفکر آزاداندیش عبارتند از: مجمع البحرین، سفینه الاولیاء، حسنات العارفین، حقنامه و دیوان شعر. کتاب حسنات العارفین که در سال 1062 هجری تالیف شده، دومین کتاب به زبان فارسی است که شطحیات عرفای متقدم و متاخر در آن گردآوری شده است. در نظر صوفیان شطحیات عبارت از کلمات و سخنانی است که در حالت سکر و بیخودی و غلبه شور و جذبه و مستی بر زبان می رفته است. از آن جا که این سخنان از درک عوام بالاتر بود، از نظر فقها و عوام کفر و زندقه به شمار می رفت. کتاب حاضر به تصحیح سید مخدوم رهبن و با بهره گیری از چهار نسخه خطی تدوین شده و توسط موسسه تحقیقات و انتشارات ویسمن در سال 1352 در اختیارعلاقمندان قرار گرفته است. حق تکثیر: موسسه تحقیقات و انتشارات ویسمن-1352
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری