اساطیر

اساطیر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حبیب ساهر

توضیحات

حبیب ساهر، در اردیبهشت ماه ۱۲۸۲ شمسی در شهر ترک از بخشهای شهرستان میانه به دنیا آمد و در کودکی با خانواده اش به تبریز رفت. درس و مکتب را با قرآن آغاز کرد. کتابهای قدیمی مکتبخانه ها را یکی پس از دیگری تمام کرد. سپس به مدرسه دولتی رفت و دیپلم گرفت. به شغل معلمی روی آورد. سپس به ترکیه رفت و در آنجا در سال ۱۳۰۴ش لیسانس جغرافیا گرفت. بعد به ایران برگشت و شغل معلمی را به صورت رسمی پی گرفت و در شهرهای مختلف به تدریس پرداخت. ساهر، شاعر و داستان نویسی تواناست. از او آثاری به سه زبان ترکی، فارسی و فرانسوی منتشر شده. هم زمان با میرزا تقی خان رفعت و قبل از ظهور نیما، ساهر شعر نو فارسی سرود و سبک جدیدی را در شعر ترکی بنیان گذاشت و عنوان «پدر شعر نو ترکی ایران» را از آن خود کرد. او به معنای واقعی کلمه شاعری است میهن پرست و مردم دوست. از آثار او که عمده آن به ترکى و بالغ بر۳۰ جلد است می توان به مجموعه اشعار سایه ها، خوشه ها، شقایق، کتاب شعر ساهر (۲جلد)، میوه گس (مجموعه داستان) و نمونه هایی از نظم و نثر ترکی به زبان فارسی و سه مجموعه شعر کؤشن، لیریک شعرلر و سحر ایشیقلا اشاره کرد. وی در سال 1364 شمسی دار دنیا را وداع گفت. کتاب حاضر که در سال 1337 شمسی در قزوین به طبع رسید، برخی از اشعار اوست که مابین سالهای 1320 تا 1337 و بیشتر در سال 1334 شمسی سروده شده است. حق تکثیر: چاپ نور-1337
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری