حکمت و حکومت

حکمت و حکومت

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مهدی حائری یزدی

Description

. آیت الله دکتر مهدی حائری یزدی که سال‌ها از سوی آیت الله العظمی بروجردی امام جماعت و مسؤول مرکز اسلامی هامبورگ بود، علاوه بر تبحر در فلسفه‌ی اسلامی،‌ در فلسفه‌ی غرب نیز تحقیقات و تألیفات فراوانی دارد و در این کتاب به پیوند میان هستی‌شناسی و مقوله‌ی دولت و حکومت می‌پردازد و در خلال بحث‌هایش نظریه‌ی جدیدی را در باب حکومت اسلامی پیشنهاد می‌دهد. او معتقد است حکومت اسلامی ماهیتی وکالتی دارد و حاکمان اسلامی در حقیقت، وکلای ملت در تدبیر سیاسی جامعه می‌باشند. فلسفه‌ سیاسی‌ دکتر حائری‌ یزدی‌ و تحلیل‌ جامع‌ نظری‌ ایشان‌ در سیاست‌ در کتاب‌ حکمت‌ و حکومت‌ مندرج شده‌ است‌ و تز معروف‌ ایشان‌ مبنی‌ بر اشتقاق‌ حکومت‌ از حکمت‌ و نه‌ حکم‌ (به‌ ضم‌ حاء) در این‌ کتاب‌ تحلیل‌ شده‌ است‌. همچنین‌ تئوری‌ وکالت‌ و مشروعیت‌ دموکراتیک‌ نیز در ضمن‌ همین‌ اثر ارائه‌ شده‌ که‌ واجد نقدهایی‌ وثیق‌ بر نظریات‌ دموکراسی‌ غربی‌، از جمله‌ دیدگاه‌های‌ ژان‌ ژاک‌ روسو و دیگران‌ می‌باشد. حکمت‌ و حکومت‌ در سال‌ 1995 در کشور انگلستان‌ به‌ زبان‌ فارسی‌ منتشر شده‌ است‌. در ایران نیز این کتاب با نقد و بررسی‌های فراوانی روبه‌رو شد که از جمله آنها نوشته‌های آیت‌آلله جوادی آملی در پاسخ به آن است. حق تکثیر: منتشر شده در سال ۱۳۸۸
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری