هفت کشور: صور الأقالیم

هفت کشور: صور الأقالیم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: مؤلف ناشناخته (قرن  ٨  ق) به تصحیح: منوچهر ستوده «هفت کشور یا صور الأقالیم»، کتابى است در جغرافیاى عمومى همراه با عجایب عالم که در سال  ٧۴٨ ق به دست مؤلفى ناشناخته براى امیر مبارزالدین محمد ( ٧۵٩ -  ٧١٣ ) از سلاطین آل‏ مظفر نوشته شده است. در ابتداى کتاب مقدمه مفیدى آمده است. متن کتاب؛ مشتمل بر دو باب است که در باب اول در دو فصل، به ذکر زمین، مساحت آن، ذکر آفاق جنوبى و خط استوا و در باب دوم، در هفت فصل به ذکر اقالیم پرداخته است. این کتاب پر از مطالب تازه درباره شمال ایران است و اطلاعات با ارزش فراوانى درباره افریقا دارد که منبع آنها کتب جغرافیایى عربى است که اصل آنها به دست ما نرسیده است. اثر حاضر، کتابى است کم حجم و مشغول‏ کننده و مبیّن درک عمومى و معتقدات زمان تحریر آن. حق تکثیر: تهران: بنیاد فرهنگ ایرانی، 1353
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری