حقایق و دروغ ها درباره هیتلر

حقایق و دروغ ها درباره هیتلر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

Description

. مقدمه مترجم: مطلبی که پیش رو دارید، ترجمه یکی از جزوات حزب نازی برای انتخابات ریاست جمهوری آلمان در سال ۱۹۳۲ است. در آن زمان حزبِ هیتلر با یک ائتلاف عظیم از مخالفان روبرو شده بود. این گروه مخالفان شامل ۱۶ حزب کاملاً نامتجانس بودند که تنها برای شکست دادن هیتلر با هم متحد شده بودند و زیر پرچم «جبهۀ هیندنبورگ» گردآمده بودند. این جبهه نه فقط هواداران اصلی هیندنبورگ همچون ناسیونالیست های محافظه کار، کارخانه داران و صاحبان صنایع، ژنرال ها و افسران اشراف زاده و نیز زمین داران اشراف زاده را دربرمی گرفت، بلکه گروه دیگری شامل سوسیال دموکرات ها و گروه های چپ گرای دیگر را هم شامل می شد که برای مقابله با هیتلر، به ناچار به هیندنبورگ پیوسته بودند. هیتلر در این انتخابات شکست خورد، اما نشان داد که تنها رقیب جدی فرمانده سابق ارتش آلمان است و همین پیروزی و پیشرفت بود. سال بعد هیتلر به عنوان صدراعظم آلمان منصوب شد. در مورد عنوان این جزوه «حقایق و دروغ ها درباره هیتلر»، مسلما از آنجایی که در سال ۱۹۳۲ منتشر شده، قاعدتا فقط به مسائل مربوط به همان زمان مربوط است. با این حال برای دوستداران تاریخ حزب نازی جالب می باشد. (حمید رضا نیک بخش) بخشی متن اصلی کتاب: پیشوا به عنوان یک شخص در آلمان دو مرد پیشگام نبرد برای قدرت هستند، و پشت هر یک از این دو نفر، ستون های نیرومندی از مردم آلمان گام بر می دارند. یکی از این دو، فیلدمارشالِ هشتاد و پنج ساله پاول فن هیندنبورگ است، و دیگری مردی از میان مردم است که آدولف هیتلر نام دارد، سرباز خط مقدم بوده و چهل و سه سال دارد. پشت یکی از این دو مرد احزاب شکست خوردۀ نظام با منافع مخصوص خودشان قرار می گیرند و اکنون دارند می کوشند که با بهره برداری از هالۀ رهبر محترم ارتش، سلطۀ چهارده سالۀ خود را برای چند سال دیگر تمدید کنند، و پشت دومین نفر، ارتش چند میلیونیِ آلمان نوین قرار دارد، میلیون ها نفر که نه تنها خواستار یک تسویه حساب هستند، بلکه خواهان نظارت بر خود دولت می باشند... [center]منبع: تاریخ رایش | انجمن تا...نی دوم[/center] حق تکثیر: انتشارات فرانتس ار ۱۹۳۲ - نشر اینترنتی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری