هلندیان در جزیره خارک در عصر کریمخان زند

هلندیان در جزیره خارک در عصر کریمخان زند

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ویلم فلور

توضیحات

خارک در موقعیت جغرافیایی N291444 E501843 قرار دارد. این جزیره در فاصلة 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر و 38 کیلومتری بندر گناوه قرار دارد. طول تقریبی آن 8 کیلومتر و عرض آن 4 تا 5 کیلومتر و جزیره ای مرجانی است. جزیرة خارک به واسطة سواحل عمیق برای ایجاد لنگرگاه از مزیت های نسبی ویژه ای بهره مند است. امروزه کارشناسان این جزیره را به عنوان تاسیسات عظیم نفت برگزیده اند. جزیرة خارک عملاً زمین باروری ندارد. بیشتر سطح جزیره را قشر سنگی از جنس مرجان پوشانیده است. با این حال خرما، موز و مرکبات به مقدارکم کشت می شود و درختان کنار و لیل در این جزیره به فراوانی یافت می شود. جزیرة خارک یکی از بخش های شهرستان بوشهر است و طبق آمار اخیر بیش از ده هزار نفر جمعیت دارد. از مشاغل مهم مردم این جزیره صید ماهی و کار در تاسیسات نفتی و معدن سنگ است. این جزیره از مناطق بسیار قدیمی استان است که آثار تاریخی متعددی دارد. حق تکثیر: توس، 1371
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری