هویت ایرانی

هویت ایرانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : احمد اشرف

توضیحات

این کتاب مجموعه چهار مقاله‏ ایست که در دانشنامه ایرانیکا در سال 2007 منتشر شده و به همت آقاى دکتر حمید احمدى، دانشیار محترم دانشکده حقوق و علوم سیاسى دانشگاه تهران، که صاحب‏نظر در موضوع هویت ایرانى هستند، ترجمه شده است . هویت ایرانى، مانند هر پدیده دیگر اجتماعى، به روایت‏هاى گوناگون به تصویر آمده است. در این میان، سه روایت عمده در پاسخ به این سئوال که «منشأ پیدایش ملت‏ها چیست و به چه دورانى باز مى‏گردد؟» تدوین شده است که به ترتیب زمانى روایت «ملت‏پرستانه»، روایت «مُدرن و پُست‏مُدرن» و روایت «تاریخى‏نگر» است. روایت نخست، که آن را «ناسیونالیزم رومانتیک» نیز مى‏خوانند، ملت را پدیدار طبیعى تاریخ بشر مى‏انگارد که منشأ آن به دوران پیش از تاریخ مى‏رسد. در تقابل با این دیدگاه، که از مقوله ناسیونالیزم افراطى است، روایت «مُدرن و پُست‏مُدرن» از نیمه قرن بیستم تدوین شد و رواج گرفت. این دیدگاه ملت را پدیدارى نوین مى‏داند که ساخته و پرداخته دولت‏هاى ملى در عصر جدید است و عمر آن از قرن 18 پیشتر نمى‏رود و افزون بر آن یک گسست تاریخى میان هویت ملى که ویژه دنیاى نوین است و هویت هاى پیش از آن وجود دارد. .. منشا مقاله : بخارا ،ش ۶۶ ، مرداد و شهریور ۱۳۸۷ : ص ۱۱۰ - ۱۲۷
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری