مالکیت ابدی ایران بر جزایر سه گانه

مالکیت ابدی ایران بر جزایر سه گانه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ایرج افشار
  • تعداد صفحه : 6

توضیحات

ایران از هزاران سال گذشته بر بسیاری از جزیره های ارزشمند و استراتژیک از جمله بوموسا، تنب بزرگ و تنب کوچک، در تنگه هرمز و دهانه خلیج فارس حاکمیت و مالکیت دارد.
دولت ایران در چند سال گذشته تلاش گسترده یی در راستای استقرار آشتی و پایداری در منطقه و تنش زدایی انجام داده است، ولی حاکمان امارات عربی متحده باز هم بر تکرار ادعاهای نادرست درباره جزیره های تنب و بوموسا، پایداری می ورزند؛ و این ادعاهای بیهوده، روندی جدی و فراگیرتر از گذشته به خود گرفته است.
سه دهه از ایجاد کشور امارات عربی متحده توسط بریتانیا نمی گذارد و بایستی دانسته شود، سرزمینی به نام امارات بخشی از خاک ایران به شمار می رفته است که در اثر عدم شایستگی رژیم های پیشین ایران از خاک میهن جدا شده و همراه با زمینه سازی که برای امروز ایران فراهم آمده بود، نام امارات عربی متحده به خود گرفت.
ایرج افشار سیستانی نویسنده وپژوهشگر در زمینه ایران شناسی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری