کارل مارکس و بازگشت او

کارل مارکس و بازگشت او

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : هوارد زین

توضیحات

مترجمان: تراب حق شناس - حبیب ساعی نمایشنامه تاریخی در یک پرده کسانی که نمایشنامه «کارل مارکس و بازگشت او» را میخوانند ممکن است از خود بپرسند اینها به لحاظ تاریخی چقدر صحیح است. قسمت اعظم وقایع زندگی مارکس و تاریخ این دوره اساسا درست است: ازدواج او با جنی، تبعیدش به لندن، مرگ سه تن از فرزندان و مشاجرات سیاسی زمانه اش. غالب اشخاصی که از آنها سخن به میان میآید وجود داشته اند، مانند اعضای خانواده اش، دوستش انگلس، رقیبش باکونین؛ اما گفتگوها زاده تخیل نویسنده است، اما او کوشیده است به شخصیت و اندیشه اشخاص وفادار باشد. این نمایشنامه تحت عناوین دیگری نیز به مرحله اجرا رسیده است که نخستین آن با عنوان «مارکس در سوهو» در 1995 در تئاتر «چرچ استریت» در واشنگتن بوده است. حق تکثیر :‌ فرانکفورت: اندیشه و پیکار‏‫، ۲۰۰۹ میلادی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری