پژوهش نامه هویت 3

پژوهش نامه هویت 3

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شهرود امیر انتخابی

توضیحات

موضوع هویت همواره در رشته‌های مختلف علمی از جمله جامعه‌شناسی، مطالعات فرهنگی، علوم سیاسی، فلسفه و... از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار بوده است. علاوه بر این، از منظر حاکمیتی نیز ابعاد مختلف هویت و به‌ویژه هویت ملی و هویت قومی در سال‌های اخیر در کشورمان مورد توجه جدی قرار گرفته و در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان، جایگاه ویژه‌ای یافته است. در سند چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران نیز ارتقای سطح هویت ملی یکی از اهداف راهبردی در نظر گرفته شده است. با توجه به چنین ضرورت‌هایی، پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطالعات متعددی را پیرامون این موضوع انجام داده که بخش‌هایی از آن در پژوهشنامه‌های هویت (1) و هویت (2) به چاپ رسیده است. پژوهشنامه هویت (3) نیز در همین راستا تدوین شده که در آن ابعاد مختلف هویت مورد توجه قرار گرفته است. فهرست مقالات پیشگفتار مدل نظری بررسی شیوه‌های تعمیق و گسترش روابط بین خرده‌فرهنگ‌ها و فرهنگ ملی (در ایران)/ منصور انصاری و عبدالحسین ضمیری آسیب‌شناسی مسائل قومی در ایران مورد مطالعه: عرب‌های ساکن شهرستان اهواز/ عبدالرضا نواح و سید مجتبی تقوی‌نسب نسبت هویت ملی و وحدت ملی در ایران/ علی‌اصغر قاسمی و غلامرضا ابراهیم‌آبادی بررسی تحولات تاریخی هویت ملی در ایران/ افشار کبیری تأثیر هویت مکانی در هویت‌یابی شهروندان/ زهرا خدایی و علی پورخیری حق تکثیر: در سات مرکز تحقیقات استراتژیک به نشانی زیر در اختیار عموم است http://www.csr.ir/center.aspx?lng=fa
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری