مصاحبه با میشل فوکو

مصاحبه با میشل فوکو

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

این کتاب،اختصاص دارد به مصاحبه ای که ماهنامه ی "کایه دو سینما" با میشل فوکو انجام داده است : جناب فوکو که کمابیش معرف حضور همگی عزیزان هستند...اما در مورد اهمیت و اعتبار ماهنامه ی کایه دو سینما،همین بس که توسط اشخاصی چون "آندره بازن" بنیان نهاده می شود و افرادی همچون ژان لوک گدر و فرانسوا تروفو به آن می پیوندند. این مطلب از فصلنامه ی ارغنون-شماره ی بیستم/تابستان 1381-برگرفته شده و مترجم آن جناب مازیار اسلامی هستند. بیوگرافی میشل فوکو: پُل میشِل فوکو (زادهٔ ۱۵ اکتبر ۱۹۲۶ - درگذشتهٔ ۲۴ ژوئن ۱۹۸۳) فیلسوف, تاریخدان و متفکر معاصر فرانسوی است. وی، فرزند «آن مالاپار» و جراح متمول «پل فوکو»، در ۱۵ اکتبر ۱۹۲۶ در ناحیه سنت موار پوآیته فرانسه به دنیا آمد. بعدها اسم خود را به میشل فوکو تغییر داد. به خاطر نظریات عمیق و دیدگاه انقلابی درباره جامعه ، سیاست و تاریخ از سرشناسترین متفکران قرن بیستم محسوب می‌شود. همچنین فوکو جزو رهبران نظری پسا ساختگرایی محسوب می‌شود. ترجمۀ مازیار اسلامی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری