جامعه شناسی خودمانی

جامعه شناسی خودمانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسن نراقى

توضیحات

اعتراف می‏کنم روزی که (جامعه ‏شناسی خودمانی )را پاکنویس شده تحویل ناشر دادم، به تنها موردی که فکرنمی‏کردم این بود که دفعات چاپ کتاب به ارقام دو رقمی برسد... من نه حرفه‏ی اصلی‏ام نویسندگی بود و نه‏تخصص ام بررسی مسائل اجتماعی،... و نه مهم‏تر از همه اسرار مگویی را فاش کرده بودم. ولی از کتاب استقبال‏شد. چرا؟ و سؤال اصلی برای خودم هم همین شد که واقعا چرا؟ ... نگارنده، در این کتاب به طور خلاصه تعدادی از صفات جامعه ایرانی را برشمرده و در سرتاسر کتاب بر این نکته تأکید دارد که تمامی دردها و مشکلات جامعه ی ایرانی و راز عقب ماندگیهای ما در طول تاریخ، اثرات همین صفات بوده است و باید ریشه ی همه ی مشکلاتمان را در خلق و خو و شخصیت خودمان جستجو کنیم، نه در عوامل ثانویه ای مانند استعمار و استثمار! که آنها نیز مرهون همین خلق و خوی پر نقص ایرانی هستند. ناشر : اختران نوبت چاپ : چاپ سوم تاریخ نشر : 1383 شمسى
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری